5 Ocak 2010

Köfteli Patlıcan Sarma



KAYINVALİDE KLASİĞİ:)
  Uzun zamandır denemelerin yaptığım ve muhakkak lezzetini tadan misafirlerimden tarifi istenen bir lezzet.Misafir menüsünde vazgeçilmezlerin yerini en kısa zamanda aldı.Sevgili kayınvalidemden öğrendiğim lezzet.Her gittiğimizde masada gözlerimiz arar patlıcan sarmasını.
  Sizi bilem ama ben patlıcanlı olan her türlü yemeğe bayılıyorum:),Ee eşiminde severek yediği bir yemek olunca evimizde sık sık yapılan lezzetler arasına giriverdi patlıcan sarma.İlk başlarda becerebilirim miyim diye düşündüm çünkü kolay değil anne elinden tattığınız lezzeti tatmak, ama sanırım boynuz kulağı geçti:).İlk başlarda telefondan alınan tarif zamanla yerini ezbere ve doğaçlamaya bıraktı.Ve bundan sonra evimizde severek yediğimiz bir yemek türü oldu,tabi bunda sevgili eşimin iltifatları büyük rol alıyor.Tarife gelince patlıcanları ister kızartarak,ister fırında közleyerek yapabilirsiniz .


 Malzemeler:

  • 4 Adet Uzun Kemer Patlıcan
  • 2 Adet Domates,
 Köftesi İçin:
  • 300 Gr. Kıyma,
  • 1 Adet Yumurta,
  • 1 Baş Soğan,
  • 2 Diş Sarımsak,
  • Tuz ,
  • Pul,
  • 3 Kaşık Galet  Unu.
Sos İçin:
  • 2 Yemek Kaşığı  Salça
  • Tuz , Pulbiber,
  • Karabiber,
  • Kimyon



Yapılışı;
   Öncelikle köftelik malzemelerinin  hepsini karıştırarak köftelreri şekillendirin. Patlıcanların kabuklarını alacalı şekilde  soyup,boylamasına ince  şeritler halinde kesin.Şerit halinde kestiğiniz patlıcanları fırında ızgara bölümünde her iki tarafı kızarana kadar pişirin. Kızaran patlıcanları düzgün bir yere alıp,uç kısmına köfte koyarak ,uç kısımdan başlayıp sarın.Daha sonra hazırladığınız patlıcan sarmaları fırına dayanıklı kaba dizin.Patlıcanların üzerine hazırladığınız  domates sosunu ialave edip  180 derece fırında yarım saat  pişiriyoruz.

 Not: Patlıcanları fırında ızgara yerine sıvıyağdada kızartılabilirsiniz.
Eğer fırında pişirmek istemezseniz kullanacağınız tencereye dizip sosuna bir bardak su ilave edip yaklaşık yarım saat pişirerek de tadabilirsiniz.Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. insan böyle bir güzelliğin karşısında sakin olamaz diye düşünüyorum yada ben patlıcanı çok seviyorumm ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  2. Kayınvalidler, anneler sağolsunlar yavrularına ellerinden geldiğince yadımcı olurlar,zamanı geldiğinde hani derlerya anne olunca daha iyi anlayacaksın gerçektende öyle oluyor Esra'cım.Yine döktürmüşsün resimler çok güzel,sunumda bir o kadar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık..Ben patlıcan sever olaraktan bayıldım:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık.patlıcanı bende çok severim.enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. annelerimizin veya kayınvalidelerimizin ellerinden çıkan yemekler nedense daha bir leziz olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. HARİKA CANIM ELLERİNE SAGLIK
    BAYILIRIM HATTA GECENLERDE BENDE YAPTIM ARŞİVE EKLENDİ BEKLİYOR YAYINLANMAYI
    AFİYET BAL OLSUN ESRACIM
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  7. Canım harika gözüküyor ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. ELİF BAYRAMIN6 Ocak 2010 22:15

    Canım ellerine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Harika bir lezzet, ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Resimler süper olmuş, nedense patlıcan sever olarak bende bu lezzeti çok seviyorum,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. mmm nefis bir yemeğe benziyor.ben de bayılarak yerdim sanırım:)ellerinize sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Esra'cım yine döktürülmüş,resimler harika olmuş,en kısa zamanda yemeğe geldiğimde bende istiyorum bu hoş görüntülüpatlıcan yemeğinde.Sevgiyle kal görüşürüz canım:)

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık esracık,afiyet olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Esracım nerelerdeydin uzun zamandır gözükmüyordun ,nihayet gelmişsin çok sevindim.Yemeğin görüntüsü harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. VİLDAN GÜNGÖR10 Ocak 2010 21:16

    Esracım ellerine sağlık güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  16. Esracım dün gelen misafirlerime vermiş olduğun tarifi aynen birebir uyguladım ve sonuç mükemmel oldu.Tabi benim patlıcanların biraz ufak oldu ama tadı gerçekten çok güzeldi.Tekrar teşekkür ediyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. sa.Canım ziyaretin için tşşk.patlıcan yemeği bizim evdede sevilerek yenir.bu tarifin kuşbaşı etle yapıyorum..yağda kızartılarak yapmak daha lezetli oluyor.blog sayfama ekliyorum sevgiler..A.E.O

    YanıtlaSil
  18. Canım merhaba..Blogumda ödülün var:)Uğrarmısın.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Evet Ayfersultan dediğin gibi yağda kızartılarak yapmak daha lezzetli oluyor , malum kilolar aldı başını gidiyor:).Ama emin ol yağda kızarmış olan lezzetden çok fazla farklı olmuyor.

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık nefis görünüyor.közleme olduğundan dolayı bende yaparım artık.teşekkürler canım.
    bu arada beni sorduğun içinde teşekkürler buralardayım artık:)))

    YanıtlaSil
  21. esra bende yaptım köfteli patlıcan sarmandan süper oldu patlıcan yemeyen eşim bile üç tane yedi ellerine saglık izninle tarifi bloguma koymak istiyorum

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Fatma inan denemeni ve patlıcan sevmeyen eşinin bile yemesine çok sevindim:)Tarifi blogunda tabiki yayınlayabilirsin beni çok nutlu eder.

    YanıtlaSil
  23. bayildim adeta. ellerinize saglik. sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Afiyet Olsun Ateşböceği;

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler...